Read عقلة الأصبع by Hans Christian Andersen Free Online


Ebook عقلة الأصبع by Hans Christian Andersen read! Book Title: عقلة الأصبع
The author of the book: Hans Christian Andersen
Edition: دار المعارف
Date of issue: 1997
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 7.19 MB
City - Country: No data
Loaded: 1813 times
Reader ratings: 4.4

Read full description of the books:



هل يمكن الإنسان أن يصبح في حجم عقلى الإصبع؟..نعم،هل يمكن أن يقف على أوراق الزهر ويختفي داخل الحشائش؟..نعم هل يمكن للبجعة تلك الطائر الجميل أن تصبح كائنا متوحشا؟..نعم، هل يمكن أن ينساب الذهب في النهر بدلا من الماء؟ نعم..نعم مكن كل ذلك وأكثر منه أن يحجث ولكن في "المكتبة الخضراء" في قصصها التي تعد من روائع القصص،والتي تخطى عددها الخمسين قصة أن يرى عالم الأساطير الملونة والخيال السرمدي يفتح لنا ذرايعه ويطوقنا حتى نغوص في أحضان عالمه المسحور بشخصياته وأبطاله التي نعرفهم جيدا جيلا بعد جيل، ولا يزالون يمدونا بذات البهجة الباسمة في كل مرة أطلوا علينا فيها.
آليس وبلادها العجيبة ..سندريلا الفتاة الرقيقة..عقلة الإصبع المتناهي الصغر وغيرها من العوالم التي نلج إلى أحداثها الشيقة مما يمثل تراثا حاليا رائعا يمد أطفالتا بما يحتاجون إليه من فضاءات تسبح فيها العقول الناشئة وتستمتع بها لتصل إلى حدود السماء وتحلق إلى جانب النجوم المضيئة بالمعاني السامية والكلمات الراقية والرسوم المعبرة.
المصدر : نيل وفرات.


Download عقلة الأصبع PDF عقلة الأصبع PDF
Download عقلة الأصبع ERUB عقلة الأصبع PDF
Download عقلة الأصبع DOC عقلة الأصبع PDF
Download عقلة الأصبع TXT عقلة الأصبع PDF



Read information about the author

Ebook عقلة الأصبع read Online! Hans Christian Andersen (often referred to in Scandinavia as H. C. Andersen; April 2, 1805 – August 4, 1875) was a Danish author and poet. Although a prolific writer of plays, travelogues, novels, and poems, Andersen is best remembered for his fairy tales. Andersen's popularity is not limited to children; his stories—called eventyr, or "fairy-tales"—express themes that transcend age and nationality.

Andersen's fairy tales, which have been translated into more than 125 languages, have become culturally embedded in the West's collective consciousness, readily accessible to children, but presenting lessons of virtue and resilience in the face of adversity for mature readers as well. Some of his most famous fairy tales include "The Little Mermaid", "The Ugly Duckling", "The Nightingale", "The Emperor's New Clothes" and many more. His stories have inspired plays, ballets, and both live-action and animated films.


Reviews of the عقلة الأصبع


OSCAR

This story is going to be remembered for a long time.

FREDDIE

You want to waste your time? This book fits perfectly.

LILLY

A book that leaves nothing behind, no feelings, no thoughts.

OLLIE

The beginning is exciting, but at the end of the book is just a very template.

MARYAM

One of my favorite




Add a comment




Download EBOOK عقلة الأصبع by Hans Christian Andersen Online free

PDF: -.pdf عقلة الأصبع PDF
ERUB: -.epub عقلة الأصبع ERUB
DOC: -.doc عقلة الأصبع DOC
TXT: -.txt عقلة الأصبع TXT